Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
Ogólny opis
- Wniosek składa właściciel (współwłaściciele) lub wieczysty użytkownik (współużytkownicy wieczyści) nieruchomości.
- Mapa koncepcji podziału nieruchomości powinna zawierać w szczególności:
- nazwę jednostki ewidencyjnej, oznaczenie obrębu, numer arkusza mapy;
- adres nieruchomości podlegającej podziałowi;
- skalę mapy;
- granice nieruchomości podlegającej podziałowi;
- oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku – według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości;
- oznaczenie nieruchomości sąsiednich według danych z katastru nieruchomości;
- powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi oraz przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
- przedstawione w kolorze czerwonym granice dzielonych i projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
- przedstawione w kolorze czerwonym oznaczenia projektowanych do wydzielenia działek;
- szkic orientacyjny w skali umożliwiającej zlokalizowanie nieruchomości podlegającej podziałowi;
- wykaz zmian gruntowych;
- wykaz synchronizacyjny, w przypadku gdy w księdze wieczystej – lub w razie jej braku – w innych dokumentach określających stan prawny nieruchomości, nieruchomość podlegająca podziałowi posiada inne oznaczenia i inną powierzchnię niż w katastrze nieruchomości;
- niezbędne do projektu podziału nieruchomości elementy zagospodarowania terenu, a w szczególności: ogrodzenia, budynki, obiekty małej architektury, studnie, szamba, przyłącza, drzewa stanowiące pomniki przyrody, elementy sieci uzbrojenia terenu przebiegające przez nieruchomość podlegającą podziałowi;
- datę wykonania mapy oraz imię i nazwisko, numer uprawnień zawodowych i podpis osoby, która wykonała mapę.
- W przypadku podziałów zależnych od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku jego braku – zależnych od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz gdy nie jest on sprzeczny z przepisami odrębnymi, procedura podziału nieruchomości przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie wydawana jest opinia (w formie postanowienia) o możliwości podziału nieruchomości, a w drugim – decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Protokół z przyjęcia granic – przyjęty do zasobu geodezyjnego.
- Wykaz zmian gruntowych – przyjęty do zasobu geodezyjnego.
- Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej – przyjęty do zasobu geodezyjnego.
- Mapa z projektem podziału – przyjęta do zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
- Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis). Pełnomocnictwo zwolnione z opłaty (art.2 ust.1 pkt 1 litera h ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej).
Sposób dostarczania dokumentów
1. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Więcej informacji tutaj.