Nowe zasady funkcjonowania Urzędu Miasta

Zarządzenie Nr 1848/2021 Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie: wprowadzenia zmian w zakresie obsługi interesantów oraz sposobu funkcjonowania Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie. Na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 713), § 22 ust. 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazóww związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 2316 ) zostają wprowadzone następujące zmiany:

§ 1. Z dniem 1.02.2021 r. wprowadzam zmiany w zakresie obsługi interesantów oraz sposobu funkcjonowania Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie poprzez podjęcie działań prewencyjnych mających na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej (COVID-19).

§ 2. Wprowadza się zmiany w sposobie obsługi interesantów Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie poprzez podjęcie następujących działań:

1) bezpośrednia obsługa mieszkańców obejmie wszystkie sprawy załatwiane w Urzędzie jednakże ze względu na nadal trwającą epidemię liczba osób przebywających jednocześnie w budynku będzie ograniczona:

  • a) budynek Urzędu przy ul. Jana Pawła II 10 – maksymalnie 20 osób,
  • b) budynek Urzędu przy ul. Michałkowickej 105 – maksymalnie 20 osób,
  • c) budynek Urzędu przy ul. Al. Sportowców 1 – maksymalnie 4 osoby,
  • d) budynek Urzędu przy ul. Fitznerów 3 – maksymalnie 2 osoby,
  • e) budynek Urzędu przy ul. Jana Pawła II 1 – maksymalnie 4 osoby,
  • f) budynek Urzędu przy ul. Wyzwolenia 17 – maksymalnie 4 osoby.

2) w danym biurze w tym samym czasie może być obsługiwana tylko jedna osoba. Kolejne osoby będą mogły skorzystać z bezpośredniej obsługi po załatwieniu sprawy przez osobę poprzednią,

3) postanowienia pkt 2 zdanie pierwsze nie stosuje się do:

  • a) dziecka do ukończenia 13. roku życia,
  • b) osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby,która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie,
  • c) osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,
  • d) osoby wymagającej pomocy tłumacza,
  • e) innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów.

4) od dnia 1.02.2021 r. płatności można dokonać w kasach Urzędu Miasta, bądź przelewem na rachunki bankowe Urzędu.

§ 3. Godziny pracy Urzędu pozostają bez zmian:

  • 1) Poniedziałki 7.00 – 17.00;
  • 2) Wtorki – Środy i Czwartki 8.00 – 16.00;
  • 3) Piątki 8.00 – 14.00.

za wyjątkiem Referatu Świadczeń (ul. Wyzwolenia 17 – budynek Powiatowego Urzędu Pracy)

  • 1) Poniedziałki 7.00 – 16.00;
  • 2) Wtorki – Środy i Czwartki 7.00 – 14.00;
  • 3) Piątki 7.00 – 13.00.

Autor:

  • Biuro Prasowe UM Siemianowice

    Biuro Prasowe UM Siemianowice

foto: Archiwum UM Siemianowice