Kolejny etap zakupu węgla

Gmina Siemianowice Śląskie przystępuje do kolejnego etapu zakupu węgla kamiennego a następnie jego sprzedaży mieszkańcom miasta.

Sprzedaż węgla na zasadach preferencyjnych przez Gminę Siemianowice Śląskie we współpracy ze wskazanym składem węglowym będzie uzależniona od otrzymania węgla od wyznaczonych spółek Skarbu Państwa.

Mieszkańcy, którzy są zainteresowani zakupem węgla w 2023 r. powinni złożyć nowy wniosek na bieżący rok. Po zakupie i wydaniu węgla przez spółkę Skarbu Państwa Gminie otrzymają z Urzędu Miasta informację o planowanym terminie i miejscu odbioru węgla.

Informacje podstawowe:

Cena sprzedaży węgla nie uwzględnia kosztu transportu do gospodarstwa domowego.

Kto może złożyć wniosek?

Osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.

Ilość paliwa o którą można wnioskować:

1. Ustala się, że ilość paliwa stałego dostępna dla jednego gospodarstwa domowego w ramach zakupu preferencyjnego wynosi:

a) do dnia 31 grudnia 2022 r. – nie więcej niż 1500 kg;

b) od dnia 1 stycznia 2023 r. – nie więcej niż 1500 kg.

2. W przypadku gdy do dnia 31 grudnia 2022 r. nie dokonano zakupu paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego albo dokonano takiego zakupu w ilości mniejszej niż 1500 kg, to ilość paliwa stałego niezakupionego w ramach limitu określonego w pkt 1 ppkt a powiększa limit określony w pkt 1 ppkt b.

Wnioskowana ilość paliwa stałego to maksymalnie 3000 kg w przypadku spełnienia warunków określonych powyżej.

Formularz wniosku na 2023 rok jest dostępny:

na stronie https://bip.msiemianowicesl.finn.pl/bipkod/30861267

w Referacie Świadczeń – ul. Wyzwolenia 17 (budynek Powiatowego Urzędu Pracy)

w kancelariach podawczych Urzędu Miasta:

  • ul. Jana Pawła II 10
  • ul. Michałkowicka 105

Składanie wniosków:

 1. Referat Świadczeń:

Poniedziałek: 7-16

Wtorek – czwartek: 7-14

Piątek: 7-13

2. Drogą elektroniczną poprzez:

3. Kancelarie podawcze Urzędu Miasta:

  • ul. Jana Pawła II 10
  • ul. Michałkowicka 105

poniedziałek 7.00-17.00

wtorek – czwartek 8.00-16.00

piątek 8.00 – 14.00

Wniosek o zakup złożony w wersji elektronicznej musi posiadać kwalifikowalny podpis elektroniczny, podpis zaufany albo podpis osobisty.

Termin składania wniosków:

do 15 kwietnia 2023

Autor:

  • Michał Czaja, Wydział Zarządzania Kryzysowego

wprowadzający: Ewa Roch-Wyrzykowska