Niewłaściwa segregacja odpadów komunalnych – będą konsekwencje

Naklejka w biało-czerwonych barwach z informacją o stwierdzeniu złej segregacji odpadów
Naklejka stosowana w razie braku czy niewłaściwego segregowania odpadów

Każdy mieszkaniec naszego miasta ma obowiązek segregowania odpadów komunalnych. Firma odpowiedzialna za ich odbiór i wywóz zwraca uwagę na brak lub niewłaściwą segregację. W związku z powyższym Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Siemianowicach Śląskich informuje, iż od 01.07.2023 r. nastąpi wzmożona kontrola właściwego segregowania odpadów.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów na nieruchomości firma odbierająca odpady:

1. w pierwszej kolejności „ostrzeże” właściciela nieruchomości naklejając na pojemnik, w którym stwierdzono nieprawidłową segregację odpadów, nalepkę z datą i godziną stwierdzenia nieprawidłowości oraz powiadomi o tym fakcie urzędników i właściciela nieruchomości.

2. w przypadku powtórzenia się sytuacji po raz drugi, ponownie na pojemnik zostanie nalepiona nalepka. Tym samym konsekwencją braku segregacji będzie decyzja nakładająca na mieszkańców lub właścicieli nieruchomości podwyższoną opłatę.

Wysokość podwyższonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi 110,85 zł miesięcznie od każdego mieszkańca, a dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, opłata wzrasta czterokrotnie w stosunku do obecnie ponoszonej opłaty.

PAMIĘTAJMY

PRAWIDŁOWA SEGREGACJA = NIŻSZA CENA ZA ODPADY DLA MIESZKAŃCA

Autor:

  • Iwona Robak-Charchan, Wydział Gospodarki Komunalnej
wprowadzający: Ewa Roch-Wyrzykowska