Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych została powołana Zarządzeniem Nr 618/2025 Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie z dnia 3 marca 2025 r. w sprawie: powołania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich na lata 2025-2029 .

Skład Powiatowej Rady

Powiatową Społeczną Radę do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich na lata 2025-2029 powołano w następującym składzie:

  1. Sabina Miland – przedstawiciel jednostki samorządu terytorialnego,
  2. Sylwia Ciesielska – przedstawiciel Śląskiego Stowarzyszenia Kulturalnego Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich,
  3. Maria Dyla – przedstawiciel Siemianowickiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski „Imperium Słońca” w Siemianowicach Śląskich,
  4. Helena Kasperczyk – przedstawiciel Siemianowickiego Stowarzyszenia Amazonek „Razem” w Siemianowicach Śląskich,
  5. Agnieszka Krzych – przedstawiciel Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia świętego Karola Boromeusza w Mikołowie, Dom Pomocy Społecznej prowadzony przez Zgromadzenie Sióstr Miłosierdzia świętego Karola Boromeusza w Siemianowicach Śląskich.

Prezydium Powiatowej Rady

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 62, poz. 560) przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza wybiera się na okres jednego roku.

W dniu 10.03.2025 r. w głosowaniu jawnym wybrano Prezydium Rady Powiatowej na 2025 rok w następującym składzie:

  1. Agnieszka Krzych – Przewodnicząca Rady,
  2. Helena Kasperczyk – Wiceprzewodnicząca Rady,
  3. Sylwia Ciesielska – Sekretarz Rady.

Zadania Powiatowej Rady:

  1. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do:
  2. integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
  3. realizacji praw osób niepełnosprawnych.
  4. opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
  5. ocena realizacji projektów;
  6. opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu (radę miasta na prawach powiatu) pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.

Zadania i funkcjonowanie Rady określa ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 44 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 25 marca 2003 roku w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich
i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 62, poz. 560).

Kontakt z Powiatową Radą

Kontakt z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych jest możliwy poprzez
Sabinę Miland, tel. 32 760 54 45, e-mail: powiatowarada@um.siemianowice.pl
lub drogą korespondencyjną na adres:
Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich
Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
Wydział Polityki Społecznej
ul. Michałkowicka 105
41-103 Siemianowice Śląskie.