Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych
Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych została powołana Zarządzeniem Nr 618/2025 Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie z dnia 3 marca 2025 r. w sprawie: powołania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich na lata 2025-2029 .
Skład Powiatowej Rady
Powiatową Społeczną Radę do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich na lata 2025-2029 powołano w następującym składzie:
- Sabina Miland – przedstawiciel jednostki samorządu terytorialnego,
- Sylwia Ciesielska – przedstawiciel Śląskiego Stowarzyszenia Kulturalnego Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich,
- Maria Dyla – przedstawiciel Siemianowickiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski „Imperium Słońca” w Siemianowicach Śląskich,
- Helena Kasperczyk – przedstawiciel Siemianowickiego Stowarzyszenia Amazonek „Razem” w Siemianowicach Śląskich,
- Agnieszka Krzych – przedstawiciel Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia świętego Karola Boromeusza w Mikołowie, Dom Pomocy Społecznej prowadzony przez Zgromadzenie Sióstr Miłosierdzia świętego Karola Boromeusza w Siemianowicach Śląskich.
Prezydium Powiatowej Rady
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 62, poz. 560) przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza wybiera się na okres jednego roku.
W dniu 10.03.2025 r. w głosowaniu jawnym wybrano Prezydium Rady Powiatowej na 2025 rok w następującym składzie:
- Agnieszka Krzych – Przewodnicząca Rady,
- Helena Kasperczyk – Wiceprzewodnicząca Rady,
- Sylwia Ciesielska – Sekretarz Rady.
Zadania Powiatowej Rady:
- inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do:
- integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
- realizacji praw osób niepełnosprawnych.
- opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
- ocena realizacji projektów;
- opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu (radę miasta na prawach powiatu) pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.
Zadania i funkcjonowanie Rady określa ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 44 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 25 marca 2003 roku w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich
i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 62, poz. 560).
Kontakt z Powiatową Radą
Kontakt z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych jest możliwy poprzez
Sabinę Miland, tel. 32 760 54 45, e-mail: powiatowarada@um.siemianowice.pl
lub drogą korespondencyjną na adres:
Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych w Siemianowicach Śląskich
Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
Wydział Polityki Społecznej
ul. Michałkowicka 105
41-103 Siemianowice Śląskie.