Pomoc prawna – telefonicznie i mailowo

Budynek Ratusza
Budynek Ratusza

Szanowni Państwo, uprzejmie przypominamy, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Sprawiedliwości osoby, które chcą uzyskać pomoc prawną/obywatelską mogą ją otrzymać drogą środków komunikacji na odległość (telefon, e-mail). Osoba potrzebująca pomocy składa za pośrednictwem e-mail wniosek, o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. W związku z powyższym należy przesłać na poniższy adres mailowy npp@um.siemianowice.pl skan lub zdjęcie podpisanego własnoręcznie oświadczenia z wnioskiem o potrzebie uzyskania porady lub przekazać do urzędu inną dostępną drogą tzn. mieszkańcy, którzy z różnych względów nie mogą skierować korespondencji w sposób zdalny, mogą przekazać ww. pismo do skrzynek wrzutowych na korespondencję w budynku Urzędu Miasta przy ul. Jana Pawła II 10 lub w budynku Urzędu Miasta przy ul. Michałkowickiej 105. Korespondencja powinna zwierać informację, że jest adresowana do Wydziału Polityki Społecznej. Jednocześnie wyjaśniamy, że pismo wraz z oświadczeniem można sporządzić własnoręcznie, według załączonego wzoru (uwaga – również wymagany jest własnoręczny podpis). Po przesłaniu wyżej wspomnianego wniosku spełniającego wymogi formalne zostaną Państwo poinformowani o terminie i formie udzielenia porady. Dodatkowo informujemy, że w związku z dużym zainteresowaniem uzyskania porad prawnych, decyduje kolejność zgłoszeń.

Instrukcja – pomoc prawna telefonicznie i mailowo

materiał filmowy

Kontakt:
(32) 760 54 61 oraz (32) 760 53 90 lub npp@um.siemianowice.pl

Autor:

  • autor: Joanna Janiga – Komraus