Moszna zamek i rejs po Odrze

Moszna Zamek

W minioną niedzielę autokar wycieczkowy z SCK-Jarzębina zawiózł nas do miejscowości Moszna. Zwiedzaliśmy przepiękny zamek. Budowla posiada 365 pomieszczeń i 99 wież! Właśnie te wieże sprawiają, że zamek wygląda niczym z bajki. Czas wolny spędzaliśmy w przyległym do zamku parku.

W samo południe autokar wyruszył do Kędzierzyna – Koźla, gdzie w porcie czekał na wycieczkowiczów statek Silesia. Po zaokrętowaniu wypłynęliśmy w rejs, który trwał 3 godziny. Z górnego pokładu można był obserwować samą rzekę ale również wiele innych ciekawych rzeczy. Przepływaliśmy obok stoczni, gdzie zacumowany stał nowo zbudowany statek wycieczkowy. Przepływaliśmy obok jedynej bezludnej wyspy… Ale nic to! Największa atrakcją było śluzowanie: najpierw wpłynęliśmy do śluzy, aby woda wyniosła statek o 10 metrów w górę, a w drodze powrotnej – w dół. Na zgłodniałych czekała kiełbasa z grilla. Dzień był słoneczny i pełen atrakcji!

Zainteresowanie wycieczkami organizowanymi rokrocznie przez Jarzębinę jest ogromne. Obecnie dostępnych jest tylko 20 miejsc na wycieczkę do Kłodzka w dniu 28 sierpnia.

Dolny pokład statku. Plan pierwszy wycieczkowicze
Górny pokład. Statek dopływa do śluzy
Nowy statek w stoczni
Spieniona woda w śluzie
Widok na rzekę od rufy
Widok na rzekę z dolnego pokładu
Wycieczka opuszcza statek w porcie