„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – diagnoza potrzeb do 16 bm.
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społeczne ogłosił nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie
o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz - osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
- o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
- o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
- traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:
- Gmina/powiat składa wniosek do właściwego wojewody w terminie do dnia 26 sierpnia 2024r.
- Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu,
w terminie do dnia 13 września 2024 r. - Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.
Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 800 000 000,00 zł.
Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Gmina Siemianowice Śląskie zamierza przystąpić do Programu, dlatego też prosimy osoby zainteresowane uczestnictwem o złożenie Karty Zgłoszenia do Programu w terminie do 16.08.2024 r. w biurze podawczym (pokój nr 3) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemianowicach Śląskich.
Kartę Zgłoszenia do Programu można pobrać pod niniejszą informacją lub w biurze podawczym (pokój nr 3) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemianowicach Śląskich.
Powyższe informacje są niezbędne do dokonania właściwej diagnozy potrzeb osób niepełnosprawnych na terenie Gminy Siemianowice Śląskie.
WAŻNE !!!!!
Złożenie Karty zgłoszenia do Programu nie jest równoznaczne z przyznaniem pomocy w ramach Programu
Autor:
-
Agnieszka Rylska-Rumas, MOPS