Możliwość wyłączenia się właścicieli nieruchomości niezamieszkałych – wolnostojących z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi

Zgodnie z art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (lokale użytkowe) na okres od 1 lutego 2026 r. do 31 stycznia 2029 r.
Jednocześnie Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie wyznacza termin do dnia 7 lipca 2025 r. na:
- odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia,
- złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem.
Wzory powyższych oświadczeń są dostępne na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie w zakładkach: „Urząd miasta” – „gospodarka odpadami komunalnymi” – „System gospodarowania odpadami komunalnymi” – „Oświadczenie o wyłączeniu z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi”.
Zgodnie z art. 6c ust. 3e ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odwołanie oświadczenia, o którym mowa w ust. 3c pkt 1 ww. ustawy, oraz oświadczenie, o którym mowa w ust. 3b, są skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy. Prezydent miasta jest obowiązany do zamieszczenia na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu gminy, na stronie internetowej urzędu gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o terminie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
Szczegółowe informacje na temat możliwości wyłączenia się z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości niezamieszkałych – budynków wolnostojących m.in. przedsiębiorstw, placówek oświatowych czy zakładów opieki zdrowotnej, znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, pod adresem: https://bip.msiemianowicesl.finn.pl/bipkod/042/004/001#
Formularz oświadczenia o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, pod adresem: https://bip.msiemianowicesl.finn.pl/bipkod/042/004/016
W przypadku niejasności w przedmiotowym temacie prosimy o kontakt z pracownikami Wydziału Gospodarki Komunalnej pod nr tel. (32) 760-54-27, (32) 760-54-29, pod adresem e-mail: ir-go@um.siemianowice.pl, lub w budynku Urzędu Miasta przy ul. Michałkowickiej 105.
