Informacje dla wyborców
12.09.2023
W związku ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi, przekazujemy kilka istotnych informacji:
- Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały, ujęci są w Centralnym Rejestrze Wyborców z urzędu.
- Wyborcy nigdzie niezameldowani albo zameldowani jedynie na pobyt czasowy, mogą zostać dopisani do spisu wyborców. Wniosek w tej sprawie należy złożyć
do 12 października br. w urzędzie gminy właściwym dla miejsca pobytu w dniu głosowania. - Wyborcy ujęci w Centralnym Rejestrze Wyborców mogą pobrać zaświadczenie
o prawie do głosowania uprawniające wyborcę do wzięcia udziału w głosowaniu
w miejscu faktycznego pobytu w dniu wyborów. Wniosek w tej sprawie należy złożyć
do 12 października br. w dowolnym urzędzie gminy.
WAŻNE !!!
Wyborca który został wpisany na własny wniosek do rejestru wyborców w innej gminie,
a następnie zameldował się na pobyt stały w kolejnej gminie, będzie ujęty w spisie wyborców właściwym dla aktualnego miejsca zameldowania na pobyt stały.
Wszelkich informacji dotyczących ujęcia wyborcy w spisie wyborców można uzyskać bezpośrednio w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie
przy ul. Jana Pawła II 10 (pok. nr 7) albo telefonicznie pod numerami: 32 760 52 64 lub 55.
Autor:
-
Karina Chrzanowska, Wydział Spraw Obywatelskich
wprowadzający:
Ewa Roch-Wyrzykowska